9/19/2014

boeken die ik graag in mijn boekenkast zou hebben (OTTO)

Altijd als ik een boekenwinkel voorbij loop, kan ik het niet laten om even binnen te kijken. Vaak verplicht ik mezelf om het bij kijken te laten, maar doordat ik steeds boeken bekijk en zie die me leuk lijken, is er in mijn hoofd al een aardig lijstje gevormd. Ik laat in dit artikel een kleine selectie van drie boeken van deze wishlist zien, want oh, wat zouden deze leuk in mijn boekenkast staan! Speaking off... ik heb bij OTTO hele leuke boekenkasten gezien die ook leuk om mijn boeken zouden staan! Leuk om je boeken op een speciale manier een mooi plekje te geven, zodat ze lekker opvallen en pronken in je kamer. 






1.      If I stay – Gayle Forman

Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto. Aanvankelijk lijkt alles goed. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet goed is. Haar ouders zijn dood en als ze op zoek gaat naar haar broertje, ziet ze een hand uit het raam steken met daaraan de zilveren armband met de kleine cello- en gitaarbedeltjes die Adam haar voor haar 17e verjaardag heeft gegeven. De armband die ze nog steeds om heeft… In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

Gisteren is de verfilming van dit boek in de bioscoop uitgekomen, en wat ben ik benieuwd naar het verhaal! Maar als boekenfan ben ik natuurlijk nóg meer nieuwsgierig naar het boek! Het lijkt me een prachtig en ontroerend verhaal. Want wow, zoiets kan iedereen overkomen.

2.      Landline – Rainbow Rowell

Georgie McCool weet dat het niet goed gaat met haar huwelijk, eigenlijk al voor een hele lange tijd. Ze houden diep van binnen nog steeds van elkaar, maar daar lijkt het op dit moment niet op… Twee dagen voordat ze Neal’s familie in Omaha zouden bezoeken met de kerst, zegt Georgie af omdat ze bij haar TV-show in Los Angeles aanwezig moet zijn. Ze had niet verwacht dat Neal en haar kinderen zonder haar zouden gaan, maar ze doen het toch. Die avond ontdekt Georgie een manier waarop ze met Neal in het verleden kan communiceren. Het voelt alsof ze haar huwelijk al voor het begint kan redden! Maar… is dat de beste optie, of zouden Georgie en Neal beter af zijn als ze helemaal niet getrouwd zouden zijn?

Ik, als Rainbow Rowell fan, moet dit boek natuurlijk hebben! In mijn kast staan Attachments, Eleanor&Park en Fangirl al naast elkaar te pronken, en deze nieuwe uitgave van Rowell ontbreekt daar nog bij. Het verhaal lijkt me hilarisch, en omdat ik de andere boeken zo leuk vond ben ik hier erg benieuwd naar.

3.      Extremely loud & incredibly close

Oskar Schell is uitvinder, sieradenontwerper, amateur-entomoloog, francofiel, slagwerker, verwoed schrijver van fanmail, pacifist, archeolooog van Central Park, romanticus, Groot Ontdekkingsreiziger, juwelier, acteur (Yorick in de schoolvoorstelling van Hamlet), inconsequent veganist, verzamelaar van: zeldzame munten, vlinders die een natuurlijke dood zijn gestorven, Beatles-spullen, miniatuurcactussen en halfedelstenen. Hij is negen jaar.
Oskar heeft zijn vader verloren bij de aanslagen op het WTC in New York. In zijn vaders kledingkast vindt Oskar een vaas, en wanneer hij die per ongeluk laat vallen ontdekt hij een vreemd uitziende sleutel. Dan begint de jonge Oskar een zoektocht die hem door de stad New York zal voeren, in een poging betekenis te geven aan de zinloze dood van zijn vader.


Over dit boek heb ik alleen nog maar positieve verhalen gehoord! Het schijnt een prachtig verhaal te zijn, en daarnaast is het boek heel leuk uitgegeven, met veel plaatjes en raadsel-achtige dingen erin. Ik denk dat dit boek – of het nou in het Nederlands of in het Engels is – goed op mijn boekenplank zou staan.


Zo, deze boeken klinken goed toch? Maar aan alleen boeken heb je niks natuurlijk! Ik heb zelf een prima boekenkast, maar soms droom ik erover wat voor soort kast ik zou nemen als ik opnieuw mijn kamer of huis zou mogen inrichten. Het zit er natuurlijk dik in dat ik ooit een eigen huisje/appartement/studentenkamer mag inrichten, en ik zou dan wel voor iets speciaals gaan voor mijn boeken. Speciaal en praktisch is de beste combinatie, vind ik. Van OTTO is dit mijn favoriet, zonder twijfel.

Welk boek staat nog op jouw wishlist?













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage