9/09/2014

mijn favoriete theesmaakjes

Ik ben een echte theeleut! Of het nou lente, zomer, herfst of winter is, ik drink li-ters thee in de week. Ik heb een keer geconstateerd dat ik op een dag naast water en thee niets anders drink. Ik vind het gezellig, knus, inspirerend en ook gewoon heel erg lekker! Gelukkig bestaan er honderden - of duizenden - smaken thee, en hoewel ik er al heel wat geproefd heb, ik heb wel een paar favorieten. Natuurlijk verschillen die nog wel eens per seizoen, omdat ik in de zomer vaak wat frissere theesoorten wil, terwijl ik in de herfst/winter liever voor een kaneel/appeltaart-achtige smaak ga. Maar wat zijn mijn favoriete theesmaakjes op dit moment?


























De eerste twee soorten zijn redelijk normale soorten. Sterrenmunt vind ik heer-lijk! Ik moet toegeven dat ik het de laatste tijd iets minder heb gedronken, omdat ik de theesoorten die straks voorbijkomen vaker heb gehad, maar ik vind het zo'n heerlijke smaak geven! En de Earl Grey drink ik meestal in de ochtend of in de avond, als ik geen zin heb in een ingewikkelde smaak, maar gewoon wat warms naar binnen wil gooien, haha.







Fruit Fusion thee van Pickwick is echt een goede uitvinding, helemaal voor in de zomer. Deze variant smaakt naar zwarte bes en kers, en de andere soort (die niet op de foto staat) smaakt naar ananas en citroen. Deze thee is eigenlijk geen thee, omdat er in het theezakje alleen maar gedroogde stukjes fruit zitten. Heel gezond en natuurlijk dus! Ik denk wel dat deze thee vooral geschikt is voor de warmere tijden, want er zit een hele frisse smaak aan. De andere op deze foto is de Pickwick Lemon Pie! Lemon Cheesecake is één van mijn favoriete taartsoorten, en toen ik die op de foto zag wilde ik deze meteen proeven. Hoewel het daar niet helemaal naar smaakt, vind ik het echt een heel lekker, frisse theesmaak.





Mijn allergrootste favoriet op dit moment is de Jasmine Strawberry thee van de Albert Heijn. Ik dronk hem bij Soesja, en sindsdien heeft deze thee nog geen moment niet in de kast gestaan. Suzanne vind hem ook geweldig, en samen jassen we in korte tijd elke keer weer het pakje erdoorheen. Het is ook nog een gezondere theesoort, omdat het alleen bestaat uit groene en witte thee, en wat jasmijn en aardbei voor de smaak. Jum jum jum.
Dit waren mijn favorieten! Het kan zijn dat dit elk moment gaat veranderen als ik straks de herfst- en wintertheesoorten weer ontdek, maar voor nu kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik denk trouwens dat ik wel 6 kopjes thee op een dag drink, helemaal als ik een dag thuis ben.

Wat is jouw favoriete theesmaak?










(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage