9/26/2014

powerfood - Rens Kroes

Het verschijnt op alle blogs, in elk tijdschrift is er wel een artikel over te vinden én ook Instagram staat vol met heerlijke gerechten, waarvan de recepten in dit kookboek staan. Ik heb het over Powerfood van Rens Kroes. Een echte hype op dit moment, als je het mij vraagt. Maar hypes zijn er meestal niet voor niets, en nadat ik al heel vaak in de boekwinkel het in mijn handen had gehad en een aantal keer bij anderen het heb doorgebladerd, besloot ik het gewoon yolo te kopen. En ik vind het geweldig. In dit artikel review ik het boek voor jullie.


Powerfood dus. Van 'het zusje van'. Dit boek is gebaseerd op een 'happy and healthy lifestyle' en dat is dan ook goed terug te vinden in de recepten. De recepten zijn niet allemaal vegetarisch of veganistisch, maar in de meeste gerechten worden alleen maar pure ingrediënten gebruikt. Heel lekker, maar soms vind ik deze ingrediënten toch wat te duur en ruil ik ze in voor een 'normale' versie. Niet alle gerechten bestaan uit hele ingewikkelde dingen, hoor. Er zijn ook gerechten bij die je zo met dingen kunt maken van de Albert Heijn (of welke supermarkt dan ook) of die je zelfs al thuis hebt liggen.









 Het boek is ingedeeld in zeven hoofdstukken: van ontbijt tot smoothies en tot adviezen bij lichamelijke klachten. Ik hou ervan als er een duidelijke structuur in een kookboek zit, want dan kan ik dingen goed terugvinden en hoef ik niet het hele boek door te bladeren als ik naar iets om te maken zoek. Het hoofdstuk met lunches, snacks en drinks zijn mijn favorieten denk ik! Ik heb al een keer een smoothie geprobeerd, en die was héérlijk!







Wat ik nog het meest geweldig vind aan het hele boek, is de vormgeving. Er is duidelijk veel aandacht aan besteed. Met mooie foto's, inspirerende quotes en persoonlijke tekstjes. Niet bij elk gerecht staat een foto, wat ik soms wel jammer vind, maar de foto's die er wel in staan zijn ontzettend mooi en daarvan ga ik spontaan watertanden. Wat ik ook erg leuk vind, is dat er af en toe extra informatie over ingrediënten en superfoods staan, en dat er ook een hoofdstuk is waarin staat welk eten geschikt is als medicijn bij bepaalde kwaaltjes.



Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop van dit boek, en (mama en) ik hebben er al een aantal dingetjes uit geprobeerd: pasta met zalm, hartige pannenkoekjes en een heerlijke smoothie met koffie, banaan en pindakaas. Het is dat ik vaak tot laat naar studie moet, anders was ik al veel vaker aan het koken geslagen. Ik kan niet wachten om er nog meer uit te koken en te bakken.









(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage