9/13/2014

update - studeren en een super grote blogdip

^_^ | via Tumblr

Hé, hallo. Long time no see. Ik weet zelfs niet meer hoe lang het geleden is dat ik iets heb geschreven, moet je nagaan. Ik ben een slechte blogger. Ik wil jullie graag even een update geven over hoe het op dit moment met mij gaat. Ik heb al zo lang niet geblogd, dat er heel veel te vertellen is.
Het is allemaal heel spannend op het moment. Ik heb net mijn tweede week van mijn studie Engelse Taal & Cultuur achter de rug. Het is allemaal heel erg leuk, maar ook overweldigend. Je wordt meteen in het diepe gegooid: maak hier een verslag van, hou daar een presentatie over. En dan heb ik het nog niet eens over alle nieuwe mensen die hier rondlopen. De mensen van Engels zijn super aardig. En ook al zijn sommige mensen wel heel erg typisch, we hebben bijna allemaal dezelfde interesses: series kijken, boeken lezen, en andere 'nerdy' dingen. En de Engelse taal niet te vergeten. Dat schept toch wel een band.


Ik heb inmiddels ook mijn werkgroep ontmoet. Met deze groep ga ik als het goed is het hele jaar doorbrengen. Het is duidelijk dat iedereen nog een beetje moet wennen aan al dat 'gedoe': in de klas blijft het na een vraag van de tutor vaak stil. Ook weer zoiets typisch, bijna alle mensen zijn hier in de klas verlegen en awkward, maar daarbuiten zijn ze allemaal cool.
Om (de meeste) mensen van mijn studie te leren kennen, heb ik me ingeschreven bij de studievereniging. Deze is erg klein, omdat de opkomst voor Engels ook niet extreem groot is. Moet je nagaan: we hadden niet eens een kamp of introductieweek zoals de meeste studies, maar een introductie dag in Groningen. We gingen kanoën. En een ruilspel doen in de stad. En patat met kip eten bij Het Feest. Vorige week dinsdag was het tijd voor de maandelijkse pubquiz, waar ik natuurlijk heel fanatiek aan meedeed. Ik wil altijd winnen met dat soort dingen. Ik dacht dat er geen grote opkomst zou zijn, maar de hele O'Malleys (de 'stamkroeg') zat vol met studenten Engels. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende quiz, hoe nerdy het ook mag klinken.

Dit was nog maar een greep uit de dingen die 'nieuw' zijn. Het is bijvoorbeeld ook nieuw dat ik nu elke dag met de bus richting de universiteit ga. Een half uur heen, een half uur terug. Ook voel ik me erg studentikoos nu ik een krakkemikkige fiets op het station heb staan, als ik een keer naar een andere locatie of wat dan ook moet. Ik en mijn fiets zijn beste maatjes. Ook nieuw zijn de Universiteitsbibliotheek en de koffieautomaten waar je voor veertig cent koffie kan kopen. Je snapt wel dat het erg verleidelijk is om in elke break een koffietje te nemen.

De grootste verandering is nog wel dat mijn meeste vrije tijd op dit moment op gaat aan de studie. Dat was toch wel even slikken, want ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik op de middelbare school veel aan huiswerk deed. Maar nee hoor, hier is alles verplicht en moet alles compleet en op tijd ingeleverd zijn. Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Ik heb al drie opdrachten ingeleverd, en voor alle kreeg ik een 'pass'. Ook heb ik gisteren mijn eerste presentatie gehouden, wat ik heel eng vond. Gelukkig vond mijn tutor het een 'excellent presentation'. Daar viel me toch even een last van m'n schouders af.

Helaas betekent weinig vrije tijd, ook weinig tijd en zin om te bloggen, want ik moet toegeven dat ik, in de vrije tijd die ik heb, liever op de bank hang met een boek of voor de tv dan dat ik wéér achter de computer moet gaan zitten. Begrijp me niet verkeerd, bloggen vind ik nog steeds super cool, maar op dit moment heb ik er toch nog wel moeite mee om tijd en zin te maken om weer te komen met ideeën en ze ook daadwerkelijk in een blogpost te verwerken. Ik neem daarom even een tijdelijke blogbreak, want ik heb het gevoel dat ik 'moet' bloggen, en dat is een van de vervelendste dingen dat er is.

Ik ben er dus even uit, totdat ik volledig gewend ben om mijn tijd goed in te delen. Ik zie jullie hopelijk snel weer terug, want helemaal stoppen, daar heb ik echt geen zin in.

See you very soon.


nRelate Posts and Homepage