9/21/2014

what makes you, you?


Perfect😄




Een paar maanden geleden kwam in de Q&A a day de vraag 'what makes you, you?' voorbij. Ik vulde iets in als 'ik heb kort haar en ben behulpzaam', maar het is een vraag waar ik nog vaak over heb nagedacht. Ik vind het belangrijk om uniek te zijn. Niet op te gaan in de massa, maar een paar kenmerken te hebben waarover mensen denken van hee, dát hoort bij Marjolein! Ook al is het soms eng om anders te zijn dan anderen, het is ook heel fijn. Het maakt dat mensen met je willen omgaan (of juist niet) en dat je goed bent in bepaalde dingen en in andere dingen weer niet. Het zorgt ervoor dat je later op een plekje eindigt dat bij je past en dat je een baan krijgt die bij jou past. Als iedereen hetzelfde zou zijn, zou de wereld naar mijn mening maar saai en eentonig zijn.
Wat mij tot Marjolein maakt is denk ik dat ik me niet veel (meer) aantrek van wat mensen van me vinden. Als ik iets leuk vind, vind ik dat leuk, en ga ik dat niet veranderen omdat iemand anders het niet leuk maakt. Zolang je het zelf uitstraalt, is het ook leuk en accepteren andere mensen dat ook. En verder maakt mij humor me tot wie ik ben, en val ik door mijn 'korte' haar soms ook op in de massa. Ook denk ik altijd aan andere mensen, en misschien soms te weinig aan mezelf. Maar hee, zo hou ik mensen wel te vriend... Maar natuurlijk ben ik in andere dingen ook weer hetzelfde als anderen.
Ik wil deze zondag even gebruiken om je erop te wijzen dat je mooi bent, en te zorgen dat je even stilstaat bij de dingen die jou anders, specialer en mooier maken dan anderen. Iedereen is al veel te ontevreden met zichzelf, en dat is helemaal niet nodig. Dus... sta er maar even bij stil en lach! Je bent mooi, op jouw manier. Fijne zondag iedereen!







nRelate Posts and Homepage