10/14/2014

list - voordelen van de universiteit

Naar de universiteit gaan gaat al helemaal op de automatische piloot. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op de middelbare school zat en dat ik daar door de gangen liep, maar ik kan me niet meer voorstellen dat ik daar nu nog zou zijn. Mijn leven is toch behoorlijk anders geworden sinds ik op de uni zit. Ik ben de afgelopen weken wat dingen tegen gekomen die heel veel beter zijn dan op de uni, maar ook zijn er dingetjes die ik wel mis van die goede, oude tijd op de middelbare school. In dit artikel focus ik me even op de positieve dingen van de universiteit. Wat zijn de voordelen van de uni in vergelijking met de middelbare?

girl.


- veel minder verplichtingen. Als ik geen zin heb in een hoorcollege (en ook goed kan inschatten dat het niet nuttig is) ga ik gewoon lekker niet. Maar niet alles is vrijblijvend hoor, zoals veel mensen denken. Er zijn  ook veel colleges wél verplicht.

- lekker eten in de kantine. Op de middelbare school hield het wel zo'n beetje op bij een broodje gezond, maar op de uni hebben ze ook gewoon wraps, lekker belegde broodjes, muffins, en ga zo maar door. Gelukkig heb ik me tot nu toe prima ingehouden.

- omdat de docenten van grote colleges de namen niet kennen (want ze praten tenslotte niet met, maar tegen ons), is het ook moeilijk voor elkaar te krijgen dat een leraar je niet mag. Behalve als je zo'n irritant persoontje bent die het hele college lang irritante vragen stelt, dan.

- op de universiteit worden mensen minder in hokjes geplaatst dan op de middelbare.

- je mag gewoon op je telefoon tijdens de colleges.

- kortere dagen. Oké, in dit blok heb ik echt een verschrikkelijk rooster met lange dagen, maar het volgende blok heb ik dagen van maximaal vier uurtjes (en ook nog twee dagen maar twee uur).

- er zijn (bij mijn studie) veel internationale studenten, waar het af en toe heel leuk is om mee te praten.

- vakken leren die ik interessant vind.











(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage