10/08/2014

personal update - hoe gaat het met het studentje?

ツ | via Tumblr

Zonder dat ik het doorhad zijn er ineens vier en een halve week op de universiteit omgevlogen. Wat gaat de tijd toch snel! Het gaat zelfs zo snel, dat over drie weken de eerste tentamenweken al zijn aangebroken, waarna het tweede blok begint (semester 1.2). Ik heb het de afgelopen weken prima naar mijn zin gehad. Tuurlijk is het studeren niet áltijd leuk, maar er zijn ook genoeg leuke dingen aan verbonden. Het leek mij een goed moment om even een korte update te schrijven. Geen 'inspiratie' dus op deze woensdag, want sinds die van vorige week zijn er maar weinig artikeltjes online gekomen.

Economics & Business Economics is de studie die ik volg (aan de RUG) en ik vind dat ik nu wel kan zeggen dat het de goede keus is geweest. Vorig jaar twijfelde ik nog erg tussen deze en Internationale Betrekkingen, maar ik ben ontzettend blij dat ik toch lekker de economische kant heb gekozen. Ik vind het leuk dat er veel wiskunde bij deze studie zit, en ook de andere vakken vind ik leuk. Na de tentamenweek krijgen we weer drie nieuwe vakken, en dat is wel fijn, want na 7 weken intens met deze vakken bezig zijn heb ik er wel een beetje genoeg van, hoe leuk en interessant ik het ook vind.

Ik heb afgelopen drie maandagen in de ochtend een midterm exam gehad, waarvan het cijfer voor een deel (bij de één 10%, bij de ander 40%) meetelt voor het eindcijfer. Op de eerste heb ik een 6.5 terug, waar ik wel tevreden mee ben. Maar ik weet dat ik beter kan, dus ik ga voor het eind-tentamen toch nog maar nét iets beter mijn best doen. Verder heb ik op dit moment best een rotrooster, want we hebben erg veel tussenuren en ook vaak tot redelijk laat. Maar... ook daar gaat binnenkort verandering in komen. En de tussenuren zijn wel een goed moment op bezig te gaan met de studie. Scheelt thuis weer!

De eerste week vond ik heel lastig om mijn draai te vinden, maar toen ik mijn werkgroep leerde kennen, begon het langzaamaan gezelliger te worden. Er zijn vier leuke meiden in de werkgroep, waar ik  de tijd prima mee doorkom, en ook in de werkcolleges spreek ik zo af en toe met andere klasgenoten (werkgroepgenoten...?) en dat is ook helemaal gezellig. Een cliché studentenleven met veel uitgaan, drank en weinig slaap heb ik niet, maar dat past ook niet zo bij me. Ik heb er ook bewust voor gekozen niet bij een studentenvereniging te gaan. Misschien wil ik over een half jaar wel in een commissie van de studievereniging of de culturele vereniging, en volgend jaar misschien bij een studentenorkest, maar dat is voor latere zorg. Ik blijf ook nog even lekker thuis wonen, want het uurtje dat ik moet reizen vind ik helemaal niet erg, en thuiswonen heeft ook héél veel voordelen.

En het blog? Dat probeer ik er zo veel mogelijk naast te doen. Het lukt niet elke keer om een artikel te maken, maar zodra ik tijd heb probeer ik een artikeltje te tikken. Ik ben wel een beetje zoekende naar wat voor blog-stijl ik wil gaan toepassen, maar dat komt geleidelijk ook wel.

Hoe gaat het met jullie?











(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage