10/18/2014

The Kik - mijn eerste concert ooit

Twee weken geleden was ik nog nooit naar een concert geweest. Ja, ik weet het, dit is best moeilijk te geloven aangezien ik een grote muziekliefhebber ben, maar het is echt waar. En mijn eerste concert zou geen enorm concert in de Ziggo Dome of zo iets zijn, maar een intiem concertje in de VERA in Groningen van een paar van mijn grote helden: The Kik. Ja man, ik had er zin in. Trillend op m'n benen met een flesje cola in m'n hand stond ik te wachten, samen met mijn mede-the Kik fan Marjolein, op de band that you either hate or love.



Voor het zover was, speelde The Black Marble Selection, hun voorprogramma, een aantal nummers. En ik stond lekker enthousiast mee te knikken met de muziek voor zover dat kan, want hun muziek leek verdacht veel op een mix tussen The Rolling Stones en nog iets anders wat ik niet helemaal kon thuisbrengen, a.k.a., awesome. Zelfs Marjolein, als niet-rock liefhebber, vond het leuk. En het mooiste van allemaal was dat ze in februari hun debuutalbum uitbrengen. Raad eens wie dat album gaat kopen.


Na een half uur vol rock-'n-roll werd het podium klaargemaakt voor The Kik. En toen de gitarist Arjan zijn gitaar ging stemmen, voelde ik een beetje een fangirl moment opkomen. Ik ging ze toch echt zien, eindelijk! En toen de rest van de kerels in hun strakke pakken opkwamen, wist ik al dat dit een topavond zou worden. Ik was zo enthousiast, dat ik niet eens meer weet met welk nummer ze begonnen (ik ben sowieso erg slecht in onthouden), maar ik weet nog wel dat ze al mijn lievelingsnummers hebben gespeeld.


En toen ze 'Simone' inzetten, kon mijn avond niet meer stuk, want door dat nummer ben ik fan geworden. Ik heb mijn hele keer schor geschreeuwd, want zoiets doe je geloof ik bij een concert, als fangirl zijnde. En we kregen nog een kick-ass toegift, omdat we allemaal zo hard klapten en juichten en al die shit.
Na drie uur dansen, zingen en springen was het magische moment voorbij, omdat de laatste bus naar huis gehaald moest worden. Tsja.

Wat was het eerste concert waar jij ooit naartoe bent geweest?

nRelate Posts and Homepage