11/01/2014

nieuwe boeken





Vorige week was ik jarig, en ik had van een aantal mensen een boek gevraagd. Want: het is herfst. En in de herfst kun je niet meer zonder doel in de zon liggen, naar het zwembad of ijsjes eten (oké, dat kan wel, maar niet meer bij de ijssalon). In de zomer lees ik veel, maar in de herfst misschien nóg wel meer. Kort gezegd: ik kon wel wat nieuw leesvoer gebruiken om de koude en donkere maanden door te komen. Ik heb drie boeken gekregen die me allemaal heel erg leuk lijken.






Vier plus één - Jojo Moyes
Waar gaat het over? Jess is een alleenstaande moeder met twee banen. Haar man is twee jaar geleden met de noorderzon vertrokken, haar dochter Tanzie is briljant in wiskunde en haar stiefzoon Nicky wordt genadeloos gepest. Maar Jess blijft opgewekt en knoopt de eindjes aan elkaar, zo goed en zo kwaad als het gaat. Ed is - nee, Ed wás een succesvolle ICT-miljonair. Maar na een stomme inschattingsfout wordt hij nu aangeklaagd voor handel met voorkennis, en zijn leven staat volledig op zijn kop. Als Tanzie mag meedoen aan een wiskundewedstrijd in Schotland weet Jess dat dit een unieke kans is, want als Tanzie wint kan ze naar een betere school gaan. Maar eenmaal op weg begeeft hun auto het al voor ze de stad uit zijn en lijkt ook deze kans verkeken. Tot Ed langsrijdt en hun een lift aanbedt...

Ik heb deze week het boek Voor jou van Jojo Moyes uitgelezen, en omdat dat boek mij keihard geraakt heeft, werd ik heel erg benieuwd naar het nieuwe boek van Jojo! Ik ben in Voor jou gevallen voor de humor, fijne schrijfstijl en de heerlijke en herkenbare situaties in het boek. Ik ben erg benieuwd of dit boek me weer net zo kan verrassen als de eerste.







Overspel - Paulo Coelho
Waar gaat het over? Linda, een vrouw van eenendertig, begint de sleur en voorspelbaarheid van haar dagelijks leven als een probleem te ervaren. In de ogen van anderen heeft ze het echter helemaal voor elkaar: een goed huwelijk, een man die van haar houdt, lieve en voorbeeldige kinderen en een allerminst saaie baan als journaliste. Ze kan het nauwelijks meer opbrengen te doen alsof ze gelukkig is, terwijl ze slechts een enorme apathie voelt. Dat verandert allemaal wanneer ze door haar werk een jeugdvriend tegenkomt. Deze Jacob is een succesvol politicus, en tijdens het interview dat ze hem afneemt wordt ze iets gewaar dat ze lang kwijt was: passie. Alles zal ze er voor overhebben die onmogelijke liefde waar te maken, ook als ze daarvoor haar hele hebben en houden op het spel zet.

Ik had nog nooit van dit boek gehoord toen ik het kreeg, maar dat is voor de verandering ook wel eens leuk. Het schijnt goede recensies gekregen te hebben in een tijdschrift dat papa aan het lezen was. Ik ben er erg benieuwd naar. Ook leuk: het is een hardcover boek! Dat vind ik wel weer eens leuk tussen al die pockets.

Als ik blijf - Gayle Forman
Waar gaat het over? Het leven van een 17-jarige Mia draait om muziek: ze wil graag naar het conservatorium en haar vriend Adam speelt in een populaire rockband. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Maar wanneer Mia en haar ouders en broertje een gezellig dagje uitgaan, gebeurt er iets onverwachts waardoor het leven van Mia ijn een klap voor altijd verandert.

De film is onlangs uitgekomen, en het verhaal sprak me erg aan. Toch wilde ik het boek nog liever lezen dan dat ik de film wilde zien, en daarom vroeg ik dit boek voor mijn verjaardag. Ik ben er een paar dagen geleden in begonnen en heb het al bijna uit, omdat het zo'n dun boekje is. Ik vind het een heel leuk verhaal. Ondanks dat het toch een beetje gericht is op kinderen (vanaf 15 jaar) vind ik dat helemaal niet storend.

Als je wilt zien welke boeken ik allemaal lees en hoe ik ze beoordeel, kun je me op Goodreads toevoegen als vriend!










(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage